Tonfisk <3

Okej här kommer receptet. Det är alltså en pastasås! Prov den. MEN ni får bara prova den om ni betygsätter den sen!!
 
Ingridienser (typ 2-4portioner):
 
* 2burkar tonfisk i olja
*4msk vetemjöl
*1dl vatten
*1liten burk creme fraich 
*en fiskbuljongtärning
*saft från 1/2 citron
*salt o peppar
*paprikapulver
*1/2dl dill
 
Öppna tonfisken och använd oljan till redningen. Häll alltså oljan i kastrullen och rör ut mjölet. Koka upp vattnet och biljongtärningen (så det blir som en buljong helt enkelt). Blanda oljan/mjölet med buljongen. Pressa i citronen, rör ner creme fraichen och krydda. Blanda sist i tonfisken och låt allt bli varmt. Servera med pasta.
 
MUMS. 
 
Och glöm inte att betygsätta. 
 
En annan sak. Är det någon mer än jag som blir galen på vissa lakan. Just nu, i skrivande stund, håller jag på att bli knäpp. Jag sträcker underlakanet hela tiden.. Och ändå är allt liksom på ena sidan, om ni förstår? Det blir liksom en glipa längst in till väggen . AAHH. OCH påslakanet... Täcket vill liksom inte stanna kvar ute i kanterna och blir bara en stor klump i mitten. Crazy. 
 
P♥L Josefine


Kommentarer
Ida

skala 1-10, så ger jag 100!

2012-09-11 @ 22:32:10
Frida

Gillar inte tonfisk, så tyvärr får du inget betyg av mig :P Men jag kan verkligen hålla med dig om både lakanen och påslakanen. Fyfan, fett jobbigt är det! Tror det beror på att jag vrider mig väldigt mkt i sömnen, det kanske du också gör? =)

Svar: Jo men det är ju även när jag bara ligger i sängen liksom. Fyfan !
Josefine Broberg

2012-09-12 @ 15:02:46
Frida

Hahah okej, då är det nog dags o byta lakan/påslakan :P

2012-09-12 @ 21:06:32
Emma

Hej! Jag provade ditt recept så nu är jag skyldig feed-back. Det var väldigt gott och krämigt:) kul med nytt recept på tonfisksås. Det enda negativa var nog att det blev mkt olja i. Betyg 7/10. Positivt att det gick så snabbt o smakade väldigt bra! Emma fr Stockholm

Svar: Åh :D Vad kul att du gillade det. Ja, det känns ju inte som världens nyttigaste kanske men väldigt snabbt och billigt ;) Haha- Tack för feedbacken!!
Josefine Broberg

2012-09-19 @ 18:15:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0