A R G

Jag blir så jävla upprörd. Det händer ganska ofta att jag blir det och att jag lugnar ner mig igen.. Men detta är en sak som händer hela tiden och det gör mig fan förbannad:
 
Folk som ska lägga sig i hur jag tar hand om Kasper. 
 

Oftast är det äldre människor men det är olika. Ofta är det människor som jag knappt känner. Och det som oftast retar upp mig är:
-Men skäm inte bort honom. 
När jag nämner att han sover i min säng och att det ibland är svårt att göra saker eftersom han gärna vill vara nära. 
 
Nu är det såhär. Det är MITT barn. Om han skriker så gör han inte det för att han tycker det är roligt, för er som inte vet så är han nämligen 3månader gammal. När man är så liten så gör man inte saker för att jävlas. Och vem känner honom bäst i hela vida världen? Jo jag, Hans MAMMA! 
 
När jag nämner att han sover i min säng får jag ofta suckar o frågor tillbaka. SKIT NER ER, säger jag. Det är mitt val och vill han sova i min säng tills han är 10 så får han det! Det lär komma en tid när han inte vill det, och det kan vara när han är 1,5 år eller när han är 5. Det ska väl ni skita i. 
 
Jag kommer aldrig, i min vildaste fantasi, skämma bort mitt barn. Jag komer sätta gränser, han kommer få ha regler och framförallt: han kommer inte få allt han pekar på. DET mina vänner, De är att skämma bort sitt barn. För kärlek, det kan ingen människa få för mycket av. 
 
PUNKT


Kommentarer
Anonym

Förstår mig inte på folk som ska lägga sig i andras uppfostran på sina barn, mina barn har legat hos oss sen dag ett, nu ligger de i sina sängar, men ibland kommer de över till oss. Är upp till var o en som förälder hur man ville ha de. Jag tror de behöver den närheten, de behöver känna att de får komma till sina föräldrars säng. Vi har 140 säng ibland ligger vi alla o brottas, hihi. Men de e så mysigt. Man får passa på o mysa. För de kommer den dagen ens barn inte vill ligga i sin förälders säng längre...men som jag menar upp till var o en hur man gör...jag blir oxå så arg att när folk lägger i. Blev långt inlägg detta hihi

2013-01-19 @ 20:22:34
juliamamsen

Du ska göra precis vad som känns rätt för dig! Klara sov i vår säng tills hon var 5...o hon har väl blivit rätt vettig!? Bara stå på dig o kräk av dig ibland!

2013-01-19 @ 21:46:42
Y

Vissa barn behöver massor av närhet, andra behöver mindre.
Mina barn har varit närhetsgrisar båda två och de har fått vara nära så länge de ville!
Gör på ditt sätt. En nöjd och säker mamma ger ett nöjt och säkert barn! Stå på dig!

2013-01-19 @ 22:51:35
My

Du kan ju också vara ödmjuk och ta till dig andras råd utan att vända taggarna utåt. När barn skriker och det inte är nägot hunger/allvarligt skrik måste man inte ta upp dem direkt, de måste också lära sig att de och mamman inte sitter ihop

2013-01-20 @ 00:37:48
Julia

You nailed it girl. Gör precis som du själv tycker och tänker, sá ska du set att saker och ting blir ganska sá bra till slut! <3

2013-01-20 @ 19:47:12
URL: http://flygandeelefant.blogg.se
Frida

You go girl ;)

2013-01-23 @ 23:23:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0