Nu så.

Jag och mamma gick ut en runda tillsammans. Inte ofta det händer! Vi brukar inte gilla att gå tillsammans, och vi tycker inte om att gå samma rundor. Men ibland så. 
 
Alltså jag är så sjukt glad och tacksam ! Alla som har fått reda på att jag är gravid, och som har egna barn, har i princip reagerat med; Men jag har säkert något du kan få! Detta har resulterat i:
 
* En spjälsäng (dock inte på plats än.. Som förmodligen skulle kostat runt 500:-)
* En babybjörn bärsele (vet inte ens om jag kommer behöva den, alltså kunde de varit ett onödigt köp. Sparade ca 700:-)
* En jäkla massa kläder ! (Både pojk- och flickkläder. Får se vad de blir... hihi)
* En badbalja (inte så dyrt, men många små bäckar...)
* En badtermometer (som jag förmodligen aldrig hade köpt men som jag förhoppningsvis kommer ha nytta av 500:-)
* Ett babyskydd (=bilbarnstol på ren skånska, jättelätt och utan "adapter" vilket jag uppskattar. Över 1000:-)
* "Vyssanlull" (små grejor till spjälsängen som gör att man kan vagga den.. Typ. )
 
 
Dessutom har jag köpt vissa grejor, begagnat men jättefina! 
 
*Babysitter (200:-, nytt kostar minst 400:-)
* Min finafina barnvagn ♥. Känner på mig att jag kom billigt undan. Den skulle egentligen kostat 1400:- men jag fick den för 700:-. Kan tillägga att en ny vagn går på runt 7000:-. 
*Babynest. Köpte ett på tradera. Med frakt 260:-. NÖJD ! 
 
Har lite saker kvar jag vill och behöver fixa. Det är ett fårskinn, hade det själv när jag var bebis och det uppskattades (hade de fram tills jag var typ 4år.. Haha) . Samt kudde (till säng + vagn) och täcke till spjälsängen. Jag längtar EXTREMT mycket, och speciellt tills rummet är klart i källaren så jag kan bädda och så :)
 
 
Skolan förresten. Ja, vad ska man säga. Jag har svårt att fokusera och känna mig peppad. Inte alls motiverad just nu, just nu är jag motiverad för förlossning ungefär! Men en månad till ska jag nog hålla ut! Känns bara väldigt tråkigt just nu, inte alls som jag trodde att det skulle va. Tur att man har träffat några trevliga filurer ;)
 
Nu ska jag försöka sova (den lilla där inne är sjövild just nu.. ) Natti på er ! 
 
P♥L Josefine 
 
 


 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0