10 saker man måste vara beredd på..

 
Innan man blir gravid ;) Bara en varning för er som går i tankarna !
 
  • Du kommer förmodligen må lite halvkasst från och till.
  • Du kommer vara trött som ett as, i alla fall de två sista månaderna. Med detta menar jag att man i princip kan sitta på en stol, eller stå upp för den delen, och ändå kunna somna utan några större problem.
  • Du kommer lida av järnbrist vilket i sin tur innebär järnatabletter vilket i sin tur innebär förstoppning. Nasty.
  • På slutet kommer du ha problem med att böja dig framåt: Raka benen är att glömma och knyta skorna tar ca 15minuter, vardera.
  • Benen känns som stockar. Punkt.
  • Blåsan, ja urinblåsan alltså, förminskas. Det känns som att den rymmer ca 0.2 deciliter. Det är önnu jobbigare än det låter.
  • Välkommen bristningen. USCH. (P.S det är inte bara fult, det gör fanimej ont också!)
  • Brieost, gravad lax och alkohol kan du glömma (gud, vad jobbigt... ) 
  • Foglossning. AJ.
  • Halsbränna är ordet. Det är inte kul. Det känns ju typ som att någon slängt ner ett jävla tomtebloss i halsen på dig !
Det var väl det jag kom på. TA DET MED EN NYA SALT. Jag lovar att det är inte så hemskt för man vet vad man får ut av det men det ÄR jobbigt också. Och då har jag ju ändå haft en sjukt lätt graviditet hittils ;) Jag gör nog en liknande lista på postiva grejor imorgon :D Den kanske blir roligare att läsa. Hihi. 
 
P♥L Josefine


Kommentarer
Nadja

Stämer inte på alla;) jag hade inte problem med något av dom grejerna du tog upp;) å jobbade tills en vecka innan ja skulle ha;)

Svar: Jag har ju också skrivit: Ta det med en nypa salt.
Josefine Broberg

2012-09-10 @ 22:22:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0