En middag.

Jag tänkte dela med mig av ett väldigt gott, o enkelt recept :) Vi hade de till middag idag och det är en återkommande favorit. Jag tar nu receptet från huvudet om ni undrar ;) (skulle säga att detta är tillen normal familj på 4pers, vi är inte normala. Min bror äter sjukt mycket, haha)
 
500g köttfärs
3msk soja
ingefära
Sötsur sås
1pkt wokgrönsaker
1 rödlök
1/2 klyfta vitlök
Äggnudlar, 4 "block"
Olja
 
Blanda köttfärsen med sojan o låt stå en stund. Ta fram wokpanna och stek köttfärsen i olja. Häll sedan på wokgrönsakerna och skär också rödlöken i smala klyftor o lägg i. (Räkna med att det tar en stund för de frusna grönsakerna att bli varma..). Koka nudlarna och blanda samman dem med grönsakerna o köttfärsen.Häll på sötsur sås, riven ingefära samt pressa vitlöken över. Blanda. Färdigt!
 
Sjukt gott. Hoppas ni också tycker de! 
 
P♥L Kasper o Josefine


Kommentarer
Frida

Det låter annorlunda men gott :) Ska testa det någon dag!

Svar: Gör de :D
Josefine Broberg

2012-11-17 @ 01:43:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0