Lite tankar.

Det enda som numera finns i mitt huvud, är ju givetvis den lilla som finns inuti mig. Det blir en del tankar som snurrar runt. Pojke eller flicka? Lugn eller livlig? Tyst eller högljudd? Liten till växten eller en bjässe? Bruna eller blåa ögon? Blond eller mörkhårig? Lik sin mamma eller inte? 
 
Frågorna tar liksom aldrig riktigt slut :) Lite känsla för vissa frågor har jag ju. Jag har känslan av att det är en pojke. Jag vet inte varför men det är bara något som jag själv har en känsla av. Jag tror, och hoppas, att det är en lugn liten bebbe som finns där inne. Inte alltför mycket skrik ;) Men givetvis en som inte sover hela tiden ! :) 
 
Det känns så sjukt när jag tänker på framtiden. Så många saker som kommer hända som känns helt otroliga. Jag menar om två månader kommer jag, förhoppningsvis, vara här hemma. Ha en liten bebis, som ska ammas, bytas på och gosas med. Jag kommer ha ansvar för ett nytt litet liv. Och jag är ändå, relativt, ensam om det (=ingen närvarande pappa). Jag tror det kommer bli svårt, men jag har väldigt svårt för att se att Jag INTE ska klara det. För om jag bestämmer mig för något så brukar det nästan alltid gå vägen! 
 
Jag har ju fått en massa kläder ! Så himla skönt att veta att jag inte måste köpa en massa. dels blir det billigare och sen är det såklart roligt också. En del har jag köpt själv, o jag kommer antagligen inte kunna hålla mig från att köpa lite till. Men det är annat som också ska fixas. Vagn, bilbarnstol och spälsäng. 
 
Vi har bestämt här hemma att vi ska göra vid ett rum i källaren (redan påbörjat) och jag kommer flytta ner där. Skönt att ha lite mer för sig själv och sen är det ju lite ljudisolerat också. Haha. Det blir nog jättebra! 
 
Det känns bra nu. 
 
P♥L Josefine
 
P.S En liten parantes, skriv gärna förslag på fina namn till mig! Inspiration behövs :) 


Kommentarer
Elin kusin :)

Kille : Oliver eller Ulrik
Tjej: Ellie, Allie, Edit :)

Svar: Oh, herregud.
Josefine Broberg

2012-08-20 @ 14:07:38
Frida

Åååå så kul! Vilka är dina favoritnamn än så länge? Såg listan på fb men tänkte att du kanske har valt ut några av dem? Utöver dem så tycker jag dessa är fina; POJKE: Liam, Elliot, Melker. FLICKA: Saga, Ebba & Alva =) <3

Svar: Än så länge är mina favoriter : Flicka Alma och Olivia
Pojke Oliver och Elias (fast mamma gillar inte Elias alls :/ )
Josefine Broberg

2012-08-23 @ 01:49:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0