Ensam.

Det där med föräldrargrupp är kanske inte jätteroligt när man är ensam. Det blir liksom väldigt påtagligt och jobbigt när alla andra sitter o är lite gulliga mot varandra, håller handen o ger menanade blickar till varandra. Men jag tror det bästa är att hålla huvudet högt och jag kommer faktiskt fixa dethär. Det jobbigaste tyker jag är inför förlossningen. Att inte ha en partner som känner en väl och som kan massera, bli slagen på när det gör ont, och säga stöttande ord. Mamma kommer vara med, men det är inte riktigt samma sak. 
 
En anna sak. Jag börjar verkligen känns mig gravid på riktigt nu. Svullna ben och ont i höfter och knän och i ryggen/svanken. Det känns lite jobbigt, men räknar ner dagarna och vet att det inte är så långt kvar. Och jag ska absolut inte gnälla. De finns ju de som mår dåligt i nio månader. Och Det har jag verkligen inte gjort!!
 
Idag har jag för övrigt varit väldigt effektiv. Jag gick upp tidigt (klockan sju!) och körde mamma till jobbet. Lämnade sedan in bilen, gick till affären och köpte nybakade frallor och sen gick jag en omväg hem. Var ute och gick 40minuter :) Mitt mål är 30minuter om dagen så jag är nöjd (har dessutom cyklat mycket idag!). När jag kom hem åt jag frukost, låångsamt, sen la jag mig på sängen o läste en bok som jag är helt fast i; Tigerkvinnan, av Katarina Janouch. Råkade visst somna till lite. Efter detta så städade jag båda toaletterna och sen cyklade jag till farmor o farfar för lunch (stekt fläsk o löksås ♥). Var där en stund och sen cyklade jag hem, dammsög och duschade och sen drog jag vidare till vårdcentralen för föräldrargrupp. Känner mig faktiskt ganska duktig!
 
Och fortfarande grymt nöjd med min barnvagn!
 
Visst har jag ganska liten mage för att snart (på onsdag) vara gravid i 8e månaden!? :) 
 
P♥L Josefine


Kommentarer
Frida

Ja det har du banne mig! Liten mage alltså =) O det kanske är skönt haha, kan tänka mig att det blir omständigt nog ändå ibland :P

Svar: Haha jo, men jag vill ändå att den ska växa lite till. Så det blir mer obvius !
Josefine Broberg

2012-08-27 @ 21:39:00
Frida

Jo det klart :P Om inte så blir det nog obvious när hen har fötts haha :D Inte så länge till nu ju ;) <3

2012-08-28 @ 17:47:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0