56 (!!) dagar kvar.

Enligt min gravidapp på telefonen är jag nu är vecka 32 (31+0 i guess) och det är 56dagar kvar till förlossning. Haha oh herregud :) På ett sätt känns 56dagar som lååång tid, men samtidigt så är det en del som kommer hända innan dess! Skolan börjar och det är ju ganska stort trots allt, pappa, mamma o Fille ska hinna fylla år. Även farmor o farfar ska hinna ha sina födelsedagar. Det blir kalas för samtliga. Ina kommer ner på besök från Stockholm. Jag ska förmodligen på ett ultraljud till. Rummer i källaren ska bli klart. Vi ska på äpplemarknad (love♥). Och det är säkert något som jag har glömt.. 
 
Men dessa dagarna kommer säkert gå fort! Jag längtar så :) Appen säger även:
Din bebis är stor som en kokosnöt nu. Den väger ungefär 1,7kilo och är ca 42centimeter lång från topp till tå. Lungorna kommer inte vara fullt utvecklade förrän närmare förlossning men bebisen tränar redan andning genom att "andas" fostervatten. Från vecka 32 har bebisar som föds för tidigt goda chanser att överleva och må bra. Bebisens hud blir slätare och mjukare med den ökande mängden umderhudsfett. 
 
En del bebisar har redan fullt av hår på huvudet, med andra bara har små fjun. Att ha tjock hår vid födseln betyder inte att man kommer att ha tjockt hår senare i livet, men det har visat sig att barn som har tunt hår oftast har tunnare hår som vuxna. 
 
 
Min uppgift är idag att fotografera magen (enligt appen), men det gjorde jag redan igår :) Tänkte lägga upp en annan bild.. Nämligen på min goda morotskaka som jag bakade igår! Mums. Gud vad jag var huslig igår. Gjorde pannbiff med egen pressgurka och bakade morotskaka. Nöjd. 
 
 


Kommentarer
Ida

Underbar morotskaka!

Svar: Man tackar !
Josefine Broberg

2012-08-29 @ 14:32:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0