Jag har haft besök, av brandkåren.

Ja, idag kom brandkåren på besök. Lite sjukt att faktiskt ringa 112, de har jag aldrig gjort. Har ni? Det är såhär att vår ugn/spishäll har varit lite konstig, det har kommit rök ur den då och då och luktat illa.. Liksom bränd el om ni förstår? Ja, i alla fall. Idag skulle jag koka potatis och då hände det igen, den började ryka och lukta. Jag stängde av den, men det fortsatte. Då stängde jag av strömmen, tog säkringen.. Och jag och Hugo gick ut. Då var hela huset fullt med rök, eller ja inte så att man inte såg framför sig, men det gjorde lite ont i halsen när man var inne och det luktade skiit.

DÅ RINGDE JAG 112! Helt sjukt alltså, känns som en stor sak att göra det. De gör man ju bara när något jättefarligt händer. Men det var läskigt faktiskt så det kändes bra att ringa dem. Och jäklar vad snabba de var! Inom tio minuter, tror jag, kom det en polisbil. Sen kom en brandbil, en räddningstjänstbil och en brandbil till. Så där var jag och Hugo med typ 8 brandmän, 2poliser och 2räddningledare i köket! Helt sjukt faktiskt, men lite coolt. Vid det här laget så hade det slutat röka och det lyfte ut ugnen som sitter under spisen.

Efter ett tag åkte de iväg igen och jag befann mig lite i chock, vilket jag gör lite fortfarande. Ganska sjukt faktiskt, men en upplevelse. Så allt det här med att poliser, ambulanser och brandmän inte kommer i tid, eller inte alls är bullshit enligt mig. Tack för idag, ni var gulliga och duktiga !

Annars rullar det på här, två jobb är mycket men det funkar !

Kram och Puss!


Kommentarer
Frida

Hahah fan va galet! Jag har aldrig ringt 112, fast jag antar att jag inte hoppas på att jag behöver göra det heller. Fast lite coolt iaf ;):P Tur att allt gick bra :D

2011-06-21 @ 21:59:24
Josefine

Ja, lite coolt allt. Men det var ganska läskigt också (A)

2011-06-21 @ 22:14:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0