Ge mig födelsedag, jul och en resa hem .


Ja, humöret går väl lite upp och ner. Mest upp tror, hoppas, jag . Helgen kommer bli lite bättre än vad jag trodde från början i alla fall. Det känns bra. Läget "här hemma" är inte lika spänt.

MEN jag har fortfarande hemlängtan, och ont i ryggen, är så jävla trött på det. Jag saknar sånna små saker som helgfrukost, att bråka (lite) med mamma och Fille och jag saknar min säng där hemma. Jag saknar att titta på tv med mamma och pappa. Att skratta åt youtube-klipp med Fille, att alltid ha saker hemma så man kan laga en god middag, att bli tillsagd att man kanske borde gå och lägga sig, att Alltid kunna prata med mamma, att laga mat i vårt kök och att citera "Hata Göteborg" 24/7. Jag saknar också Cecilia, Julia, Mormor, morfar, farmor, farfar, astrid, skolan och alla er andra.

Jag har definitivt inte flyttat hemifrån för gott, jag Ska flytta hem igen innan jag flyttar hemifrån på riktigt. Jag är så korkad, jag hade inte så mycket hemlängtan just ikväll, också skriver jag det här och blir helt deppad. Mamma, pappa o Fille, jag saknar er!

Men jag är glad att jag gjorde detta. Jag har hittat en fin pojkvän och jag kan träffa Ida (nästan) när jag vill. Jag vet att jag inte hade varit glad över att gå hemma i ett år till. Detta är det rätta, övertala mig är ni snälla!
Nu ska jag försöka sova bort min huvudvärk.



Vill helst att det ska vara fredag. Fredagen den 26e november.


Kommentarer
Martina

Klart du har gjort rätt! En erfarenhet i bagaget liksom:)

2010-11-19 @ 22:17:20
Ida

Håller med Martina, detta ger dig erfarenhet, något nytt och kommer att stärka dig Josefine! Och jag tycker det är superkul att du flyttat hit! :D:D Love<3

2010-11-19 @ 22:39:52
Josefine

Tack tjejer <3

2010-11-20 @ 00:20:21
Mamma

Om du vill kan jag ringa och säga till dej om kvällarna att du ska gå och lägga dej. Vi saknar dej oxå så det ska bli skönt när du kommer hem. Men kom ihåg att du ska bara bråka lite!!!!!!!!!!!!!!!

2010-11-20 @ 19:18:52
Josefine

Ja, kan ni inte börja göra det? Jag lovar att jag bara ska bråka lite :)

2010-11-20 @ 19:25:17
Gabriella

Det är helt klart rätt val du gjort! Hade du varit hemma så hade inte det heller varit roligt hela tiden. Så är det ju :) Och då hade du snarare varit "trött" på att höra att du måste gå och lägga dig, etc. Det är bara bra att få längta och sakna litegrann så man kan uppskatta vad man har.

2010-11-21 @ 12:30:41
Josefine

:)

2010-11-21 @ 22:20:05
Cecilia

Klart du gjorde rätt! Och snart är det jul, då får du vara hemma lite :)

2010-11-22 @ 08:35:19
Astrid Bolund

Tycker om det du skrev! Mysigt att se lite prima saker och inte endast det vanliga sakerna som man kan läsa om varenda dag. ;)

2010-12-01 @ 12:50:51
URL: http://jade.se/reseguide/new-york


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0