Dricker fiskar?

Igår var det bio med Cecil. Fick ta bilen så slapp åka den, numera, jobbiga bussen. Det är ganska jobbigt, under gymnasietiden tyckte jag att det var helt okej att åka buss. Men nu när jag har slutat hatar jag det, de är verkligen hemskt. Men det är skönt att köra bil själv och lyssna på hög musik :) Gärna klassisk! (N O fucking T).

I alla fall, när jag kom till stan gick jag och köpte billiga (och fina) påslakan på Hemtex, Fridas favoritaffär ungefär ;) (jag gillar det också!). Därefter gick jag till Åhléns för jag behöver trots allt färga håret igen, en gång till, minst, innan jag blir blond igen. På tal om det där att bli blond igen så tvivlar jag lite, mitt hår blir fint som det är nu, om jag fönar det. Blond eller mörk!? Jag kom också på att jag ju fick en ring av mormor och morfar i julklapp, menden var för liten, så jag fick ju ett tillgodokvitto. Därför traskade jag till Guldfynd och hittade en jättefin ring, som dessutom var på rea, lycklig!! (lyckan blev oändlig när jag också såg att Maria Barth, vår gamla mentor, var på Guldfynd!)

Efter en stunds väntande på rese kom Cecilia. Eftersom Bernlinmuren fortfarande är rest i Kristianstad är man ju så illa tvungen att gå utomhus för att komma in på "riktiga" rese. Vi gick i alla fall och hämtade ut biljetterna till bion. Där en liten incident med: 1 Tant, 1 presentkort och 1 kö utspelade sig (vid frågor, kontakta mig ;) ). Vi gick också till Hemmakväll, där det som vanligt var lång kö men gick oväntat snabbt, och vi inhandlade godis! Därefter gick vi till parkeringen för att fylla på bilen en halvtimme till och sen gick vi till vårt älskade Hpuse of Bagels! Ocean Dream in my <3 (Räkbagel)


Filmen var för övrigt bra och vi fick oss en hel del skratt! Men "som vanligt" så säknte jag och Cecilia medelåldern dramatiskt.

Idag har jag varit duktig, varit ute och gått med mamma, "hjälpt" henne med gardinen och simmat i en och en halv timme (PUH!!!!). Nu ska vi snart kolla på Stjärnorna på slottet (Björn Ranelid och Kjell Bergkvist, I LOVE!). Och sen ska vi kolla på film, antingen Brüno eller 2012... 2012 orkade jag inte se klart i veckan så för mig spelar det inte så stor roll vilken film det blir, däckar förmodligen ändå ganska snabbt. Imorrn blir det nog skridsko i Immeln!!

Ibland är det så jobbigt, saknar Egypten så fruktansvärt mycket! Men det känns i alla fall bra att vi ska till Turkiet i tre veckor i sommar. Dessutom har jag ju praktiken att se fram emot. Men jag saknar Jordgubben om jag ska vara ärlig. Vill att han smsar nu (A) Hihi.

Jag beundrar er som orkat läsa hela detta inlägg, en applåd till er. Ha en fin lördagskväll och Puss till alla från Mig :)



Kommentarer
Cecilia

Jag hatar att jag blivit så bekväm och kör istället för att åka buss :@

Du glömde skriva att det var världens tyngsta påslakan ;)

Björn Ranelid :@

Eller hur, det är en jävla bergodalbana av Egypten-saknad, ibland går det ju jättebra :S

Världens längsta kommentar?

2010-01-17 @ 11:06:38
Josefine

En av världens längsta kommentarer ja xD Jag vill att han smsar :'( Jag mår dåligt.. Men ska maila honom nu :)

2010-01-17 @ 13:00:45
Frida

Ja Hemtex är underbar :) Jag har också hårproblem, har länge velat mellan blond o mörk så snart ska det bli rött xD Hahah får se hur det blir :P Kan ju alltid färga om ;)

2010-01-17 @ 17:43:33
Josefine

Nej jag vet men det är lite skillnad om man blir blond hos friösen.. då kan man inte bara ångra sig direkt ju (A)

2010-01-17 @ 21:52:16
Gabriella

Jag orkade läsa det! ;) Åh, finns ju massor med kul att kommentera. Maria Barth, haha :D Jag är också alldeles för bekväm för buss. Ogillar det skarpt! Trängas med alla människor... Jag vill ha Hemmakväll-godis :) Och najs med rea-ring! :D Vart ska du praktisera, förresten?

2010-01-18 @ 22:43:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0