Apelsin och banan!

Igår när jag hade skapat min blogg fick jag först lite ångest. Tänk om jag inte kommer på något att skriva :O Fast sen kom jag ju på att jag är Josefine, hon som aldrig kan va tyst! Och jag kan knappt hålla munnen stängd, är man då ensam hemma så får man ju uttrycka sig på andra sätt ;) Så det ska nog inte bli några problem alls för mig när det gäller detta, haha!

Idag har jag nog fått lite vuxenpoäng, plus en töntstämpel. När jag vaknade var jag fruktansvärt seg, men igår sa jag ju faktiskt till mig själv att gå den långa rundan. Jag gick upp och åt frukost och sen fick jag den briljanta idén att jag kunde gå med stavar! Det är faktiskt ganska skönt att ha stavar med sig, typ något att luta sig mot om man håller på att dö av trötthet, haha. Men man förbränner också mer, nästan dubbelt så mycket (fett då alltså! ;) ). Sagt och gjort, jag gick ut med mina stavar, nu en timme senare; Sjukt trött, dödsryckningar i armarna, röda kinder och ett gott samvete. Det är så skönt att bli helt trött i kroppen. Så nu ska jag återhämta mig lite och sen ska jag gå upp och boxas mot min WiiFit tränare!

På tal om rubriken, jag har åter fått tillbaka sugen för dessa underbara smoothies! Fast inga frusna bär, tack! Jag vill inte ha den så kall, och en dag gjorde mamma en till mig med en apelsin och en banan och lite vaniljyoghurt, helt otroligt gott. Och vem har inte en apelsin, en banan och lite yoghurt hemma? (Oj, alla kanske inte har mixer xD). Så nu sitter jag här med en vitaminbomb som smakar smaskens!

Ikväll blir det träning, 19.30(<3<3<3) och ett litet pepptalk med cecil kanske ;) Imorrn ska vi nog på bio, Wiiie!

Förresten så älskar jag vädret! Vill rulla ner för en backe i snön :) <3





Kommentarer
Cecilia

Orange-vanilla-smoothie ;)

Jag vill också rulla :D

Jag såg ditt tips om surdeg! Hörs ikväll :)

2010-01-14 @ 16:55:18
Ellinor

Haha, dödsryckningar:P WiiFit äger! Min tränare blev så trött igår när jag hade slagit henne i jack knife utmaningen att hon bad mig komma tillbaka senare, haha xD

2010-01-15 @ 19:19:38
URL: http://ellinoridamaria.blogg.se/
Josefine

Vad är nu Jack Knife ? :O Jag vill också va bättre än min tränare xD

2010-01-16 @ 13:33:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0