Dan före dan, före dan, före dan, före dan, före dan, före dan, före dan, före dan...........

Om två veckor är det julafton och det är faktiskt helt sjukt ! Jag har inte hadlat alla julklappar än och börjar få ångest. Eftersom jag inte har några pengar på kontot just nu så är det lite svårt att fortsätta. Men på onsdag åker jag till Nacka forum och fixar biffen. Jag har pappa, mormor och morfar och Ida kvar. Dessutom har jag kommit på vad jag ska göra till Johan och Johanna :D Tror att de skulle uppskatta om jag gjorde lite hemmagjort julgodis till dem ! (I alla fall gottegrisen Johan!). Är nöjd med det faktiskt.

Helgens planer har blivit lite annorlunda. Jag ska tydligen inte vara barnvakt på lördag och ska kanske hålla Elin sällskap istället. Så slipper hon vara heelt ensam ! Vi kan kanske baka något gott!? ;) Men först är det ju julbord på Ikea, lovely ! På söndag ska jag nog träffa Lisa och Jeanette. Det är inte heller helt fel!

På söndag vet jag att jag kommer ha en sån ångest. Jag tror inte någon kan förstå hur mycket jag vill vara hemma och se Luciasimmet i Broby. Får en klump i halsen när jag tänker på det. Har varit på det i över 15 år (?). Började ju som Lill-lucia 1994 och "Storlucia" 2005 (?). Gud vad jag vill vara hemma. Filma och förmedla känslan till mig, snälla Delfinare !!

Nu ska jag hänga upp tvätt och sen ska jag dammsuga nere hos mig, JIPPI! Sen bär det av till Slussen, ska träffa vår Kära Panda, Amanda. Vi ska fika. Det var en evighets sen vi träffades och det ska bli kul, kanske känns lite som hemma då. Jag slår henne om hon pratar Stockholmska ;)

Just nu vill jag att jag loggar in på min internetbank och då finns där ett par extra tusen. Det skulle behövas !

Puss heej


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0